Sunday, May 31, 2009

Sesuatu

Ada sesuatu
Kalau aku cari pasti bertemu
Kalau aku selami pasti kufahami
Kalau aku buka semua rahsia pasti bahagia

Memang ada sesuatu
Yang selalu ku gagahkan hati membuka bicara
Tentang semua cerita bahagia
Aku mahu kongsi dengan setiap orang

Sesuatu yang ada di sini
Paling dalam di dasar hati
Paling nyata dalam sinar mata
Dalam tidur dalam jaga
Dalam diam dalam jerit pekik

Sesuatu itulah yang paling istimewa
Aku benar-benar bahagia
Kadang dunia dirasakan hilang harga
Kadang aku lenyap dalam bahagia itu
Dunia jadi kosong kubiarkan tak ku kisah segala

Aku paling berharap sesuatu itu takkan hilang
Takut nanti aku jadi hilang arah
Kiblat hati jadi goyah
Petunjuk jiwa jadi bengkak bengkok

Biarlah dengan aku ia bersatu
Bagai aur dengan tebing
Bagai pantai dengan ombak
Bagai garam dalam masakan

No comments: