Tuesday, May 5, 2009

AKU INGIN MENCINTAI DIA

Aku ingin mencintai dia
Dengan sepenuh hati
Jiwa dan raga jadi gadaian
Hidup dan mati jadi taruhan

Aku ingin mencintai dia
Melebihi segala makhluk ciptaan Ilahi
Biar ibuku menangis
Biar bapaku berdarah
Biar abangku jadi korban
Biar adikku jadi yatim
Biar isteriku menjadi janda

Aku ingin mencintai dia
Menjadi seperti dia
Bicara seperti dia
Berfikir seperti dia
Biar aku dan dia bersatu
Dalam rasa di jiwa
Dalam tingkah dan laku

Aku ingin mencintai dia
Merindui dia
Menyayangi dia
Mengasihi dia

Aku ingin mencintai dia
Selagi ajal belum sampai
Selagi nafas masih berdenyut
Selagi jantung masih berdetak

Aku ingin mencintai dia
Ingin dia mencintaiku
Ingin dia merinduiku
Ingin dia tahu aku di sini untuknya
Ingin dia di sana menungguku

Aku ingin mencintai dia
Bersama dia saat suka dan duka
Biar masa menjarakkan aku dan dia
Biar ruang memisahkan aku dan dia
Aku tetap ingin mencintai dia

Aku ingin mencintai dia
Moga cintaku direstu ilahi
Moga cintaku bukan palsu
Moga kasihku bukan dusta
Moga rinduku bukan khayal

1 comment:

NorFa NFMD said...

menarik la ustaz zul...:)